Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunn, Denise A.; und weitere
TitelEEG Patterns Related to Cognitive Tasks of Varying Complexity.
Quelle(1990), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Brain Hemisphere Functions; Children; Cognitive Processes; Comparative Analysis; Difficulty Level; Electroencephalography; Elementary Education; Elementary School Students; Neuropsychology; Psychological Testing; Reaction Time
AbstractA study was conducted that attempted to show changes in electroencephalographic (EEG) patterns (identified using topographic EEG mapping) when children were required to perform the relatively simple task of button pressing during an eyes-open baseline session of low cognitive demand and a complex reaction time (RT) task of high cognitive demand. Subjects were four male and five female 10- to 12-year-old children. One of the boys was left-handed. Using past research, EEG patterns recorded two seconds prior to the button push for both conditions were analyzed into component frequencies using a Fast Fourier Transform algorithm. Results show a statistically significant decrease in beta activity during the performance of the more cognitively demanding task relative to the simple condition. Topographic and statistical probability maps suggested that this decrease occurred primarily in the frontal lobe of the left cerebral hemisphere and in the temporal and parietal lobes of the right hemisphere. Results are explained in terms of past EEG research, and possible psychophysiological applications to cognitive and educational research are discussed. Six figures illustrate the discussion. (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: