Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShaw, Stan F.
TitelA Preservice Perspective on Quality Training in Special Education.
Quelle(1984), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDiagnostic Teaching; Disabilities; Higher Education; Preservice Teacher Education; Professional Education; Program Descriptions; Special Education Teachers
AbstractThe University of Connecticut's undergraduate special education program, which uses the prescriptive teaching approach to train special education teachers, is described. Student support services that help "high risk" candidates succeed in a demanding program are outlined. Program elements and evaluation criteria that provide students with the skills needed to be competent professionals are presented. A particular focus is on program components which prepare graduates for the stressful realities facing special educators in the 1980's. Finally, efforts in the area of student evaluation are considered. (Author/SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: