Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropäische Kommission / EURYDICE
TitelBasic indicators on the incorporation of ICT into European education systems.
Facts and figures. 2000/01 annual report.
QuelleBrussels: EURYDICE (2001), X, 38 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenGrafiken
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN2-87116-332-4
SchlagwörterKompetenz; Erziehungsziel; Medieneinsatz; Bildungspolitik; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrplan; Unterrichtszeit; Computerunterstützter Unterricht; Informatikunterricht; Telekommunikation; Beitrittsland; Finanzierung; Bildungsindikator; Hochschule; Internationaler Vergleich; Internet; Europäische Union; Informationstechnologie; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; EFTA-Staaten; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Lettland; Liechtenstein; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern; Österreich
AbstractThis publication contains information on national policies for education in Information and communication technology (ICT) and indicators on the way this technology has been incorporated into European school education systems. It has been prepared on the basis of data supplied by the National Units in the Eurydice Network ... and the findings of the first Eurobarometer Flash surveys on this subject. The present report demonstrates clearly how this sector has now become an educational priority. ... It is also consistent with the eLearning action plan implemented as part of EU policy. The indicators in this publication draw special attention to the following aspects: 1. Education policies are increasingly geared to the use of ICT, 2. Budgets are rarely managed exclusively at central government level, 3. Programming is often not among the curricular aims of the three levels of school education, 4. A majority of teachers make use of ICT in the course of their teaching on a regular basis, 5. An increasing number of countries include ICT in the compulsory curriculum of initial teacher training, but training institutions are often largely free to determine how it should be taught. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: