Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inErickson, Frederick
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Inst. for Research on Teaching.
TitelPatterns of Sophistication and Naivety: Some Features of Anthropological Approaches to the Study of Education. Occasional Paper No. 22.
Quelle(1979), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCross Cultural Studies; Educational Anthropology; Educational Research; Human Geography; Research Methodology; Research Needs; Research Problems
AbstractThe limits and boundaries of anthropology are briefly discussed, along with a general description of lay attitudes towards the field. A research case is given to illustrate the way in which anthropological study methods can contribute to educational research. Noted among these contributions is an informed distrust that anthropologists exhibit towards statements concerning "universal" human traits and a professional suspicion about educators' preoccupation with "intrinsic" merits of standard educational operating procedures and policies. (Author/LH)
AnmerkungenInstitute for Research on Teaching, College of Education, Michigan State University, 252 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824 ($2.60)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: