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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Research on student questions in L2 classrooms has shown conflicting results. Some studies report that foreign language teachers use direct answers (Ohta, 2001; Moore 2000) and others express concern about ESL teachers' overuse of ineffective display counter-questions (Markee, 1995, 2000). In the article, student questions and their resolutions were analyzed in more than thirty hours of first- through third-year college-level Japanese classes. In groupwork, students worked to solve problems before asking the teacher. Questions to peers overwhelmingly received correct answers. Questions to teachers were resolved using direct answers. When questions were more complex, teachers used display counter-questions to obtain information needed to build a response, show alignment, or promote intersubjectivity; subsequently, teachers provided direct answers. Findings suggest that crosscultural differences may influence how teachers address student questions, that direct answers are effective in both ESL and FL classes and that counter-questions are useful as an intermediate step prior to a direct answer. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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Standortunabhängige Dienste
0019-042X
Snyder Ohta, Amy; Nakaone, Tomoko: When students ask questions: Teacher and peer answers in the foreign language classroom. 2004.
3391484
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