Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Long, Mark C.; Goldhaber, Dan; Huntington-Klein, Nick |
---|---|
Titel | Do completed college majors respond to changes in wages? Gefälligkeitsübersetzung: Hat man mit dem College-Abschluss in bestimmten Hauptfächern auf Lohnentwicklungen reagiert? |
Quelle | In: Economics of education review, (2015) 49, S. 1-14Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0272-7757 |
DOI | 10.1016/j.econedurev.2015.07.007 |
Schlagwörter | College; Determinante; Einkommensentwicklung; Einkommenserwartung; Lohnentwicklung; Arbeitsmarktentwicklung; Studienwahl; Hochschulabschluss; Studienfach; Hochschulabsolvent; USA |
Abstract | "In an analysis connecting labor market earnings to college major choices, we find statistically significant relationships between changes in wages by occupation and subsequent changes in college majors completed in related fields of college study between 1982 and 2012. College majors (defined at a detailed level) are most strongly related to wages observed three years earlier, when students were college freshmen. The responses to wages vary depending on the extent to which there is a strong mapping of majors into particular occupations. We also find that women, blacks, Hispanics, and students with low test scores are less likely to respond to wage changes. These findings have implications for policy interventions designed to align students' major choices with labor market demand." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Längsschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1987 bis 2011. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2016/2 |