Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPachtman, Andrew B.
TitelDeveloping Critical Thinking for the Internet
QuelleIn: Research & Teaching in Developmental Education, 29 (2012) 1, S.39-47 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-3364
SchlagwörterThinking Skills; Internet; Reading Comprehension; Critical Thinking; Information Literacy; Developmental Programs; Skill Development; Technological Literacy; Guides; Teaching Methods
AbstractThe internet is the defining technology for an entire generation. It requires the student to be able to critically evaluate information. It also requires the student to think critically about what information is contained in the information retrieved. How do we prepare developmental education students for these tasks? This article discusses the use of three level reading guides as a method to prepare students to develop the critical thinking skills necessary to navigate the internet. Parallels are drawn between online comprehension skills and text comprehension skills. The process of how to design and use a three level reading guide is provided. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenNew York College Learning Skills Association. Web site: http://www.nyclsa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research & Teaching in Developmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: