Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuggins, Gary
TitelClose the Achievement Gap with Summer Learning
QuelleIn: Our Children: The National PTA Magazine, 37 (2012) 5, S.8-9 (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1083-3080
SchlagwörterAchievement Gap; Summer Programs; Recreational Facilities; Parent Associations; Parent Participation; Learning Activities
AbstractSummer vacation from school can bring afternoons at the swimming pool, family vacations, and maybe a spirit-filled summer camp that ignites a passion for art or rock climbing. But for many children, summer also means setbacks in learning that take a tremendous toll on teaching and student performance over time. PTA leaders can make a vital difference in bridging the gap between the great need for low-cost, high-impact summer learning programs and their sometimes scant availability in many communities. In this article, the author provides some suggestions on how to close the achievement gap with summer learning. (ERIC).
AnmerkungenNational PTA. 1250 North Pitt Street, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-518-1200; Fax: 703-836-0942; e-mail: info@pta.org; Web site: http://www.pta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Our Children: The National PTA Magazine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: