Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEhrlich, Sara Zadunaisky
TitelArgumentative Discourse of Kindergarten Children: Features of Peer Talk and Children-Teacher Talk
QuelleIn: Journal of Research in Childhood Education, 25 (2011) 3, S.248-267 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-8543
SchlagwörterPersuasive Discourse; Ethnography; Kindergarten; Comparative Analysis; Discourse Analysis; Role; Teacher Student Relationship; Peer Relationship; Foreign Countries; Israel
AbstractTaking into consideration the central role played by argumentation in children's culture, comparative studies regarding the relative contribution of peer talk and children-teacher talk to children's argumentative discourse at kindergarten are relatively scarce. In this study, the researchers gathered ethnographic data of natural peer interactions and small-group discussions with the teacher to identify characteristic features and analyze the argumentative events along different aspects: discursive, interactional, and textual. (Contains 4 tables and 11 notes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: