Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrulles, Dina; Saunders, Rachel; Cohn, Sanford J.
TitelImproving Performance for Gifted Students in a Cluster Grouping Model
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 34 (2010) 2, S.327-350 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
SchlagwörterAcademically Gifted; Action Research; Mathematics Achievement; Cluster Grouping; Models; Urban Schools; Elementary Education; Comparative Analysis; Grade 7; Grade 8; Teaching Methods
AbstractAlthough experts in gifted education widely promote cluster grouping gifted students, little empirical evidence is available to attest to its effectiveness. This study is an example of comparative action research in the form of a quantitative case study that focused on the mandated cluster grouping practices for gifted students in an urban elementary school district. Some school administrators chose not to follow the model as designed, resulting in the emergence of two groups: gifted students in cluster-grouped classrooms and those in regular heterogeneous classrooms. This action research project analyzed achievement in mathematics for subgroups that included gender, grade levels, ethnicity, and English language learner status. Results indicate that the gifted students in gifted cluster classes demonstrated statistically significant and scientifically meaningful achievement growth, regardless of their demographic group. (Contains 3 tables, 1 footnote, and 5 figures.) (As Provided).
AnmerkungenPrufrock Press Inc. P.O. Box 8813, Waco, TX 76714-8813. Tel: 800-998-2208; Tel: 254-756-3337; e-mail: info@prufrock.com; Web site: http://www.prufrock.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: