Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVincent, Dan
TitelUsing Historical Investigations in the Classroom: History of Science as a Tool for Teaching
QuelleIn: Science Scope, 34 (2010) 3, S.66-70 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-2376
SchlagwörterInvestigations; Physics; Teaching Methods; Science Instruction; History; Data Analysis; Prediction; Science Process Skills
AbstractUsing "hands-on" instruction in the science classroom has obvious value for both teachers and students. However, just because a type of instruction does not allow students to physically interact with objects does not mean it is not worthwhile. One method the author has found to be productive and engaging for students uses examples of historical science investigations. The strategy involves a verbal or visual description of an investigation scientists did in the past. This article describes the method, and then provides a sample historical example to illustrate how it works. (Contains 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Scope" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: