Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrazell, Bruce D.; Espinoza, Sue
TitelMeta-Analysis of Planetarium Efficacy Research
QuelleIn: Astronomy Education Review, 8 (2009) 1, S.010108-1 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1539-1515
DOI10.3847/AER2009033
SchlagwörterRecreational Facilities; Meta Analysis; Effect Size; Instructional Effectiveness; Astronomy; Science Education; Teaching Methods; Coding
AbstractIn this study, the instructional effectiveness of the planetarium in astronomy education was explored through a meta-analysis of 19 studies. This analysis resulted in a heterogeneous distribution of 24 effect sizes with a mean of +0.28, p less than 0.05. The variability in this distribution was not fully explained under a fixed effect model. As a result, a random effects model was applied. However, a large random effect variance component indicated that study differences were indeed systematic. The findings of this meta-analysis showed that the planetarium has been an effective astronomical teaching tool. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenAmerican Astronomical Society. 2000 Florida Avenue NW Suite 400, Washington, DC 20009. Tel: 800-874-6383; Fax: 516-349-9704; e-mail: help@scitation.org; Web site: http://aer.aip.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Astronomy Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: