Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorgan, Hani; York, Kathleen C.
TitelExamining Multiple Perspectives with Creative Think-Alouds
QuelleIn: Reading Teacher, 63 (2009) 4, S.307-311 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1598/RT.63.4.5
SchlagwörterProtocol Analysis; Role Playing; Creative Activities; Reading Instruction; Childrens Literature; Multicultural Education; Critical Theory; Literacy; Perspective Taking; Transformative Learning; Critical Thinking; Empathy; Reading Material Selection
AbstractIn this paper, we discuss a creative role-play approach to the use of think-alouds focused on exploring multiple perspectives. The teaching idea presented here draws on transformative and critical theory in education and research-based practices. It encourages children to see the world through the eyes of diverse fictional characters or, in the case of nonfiction texts, real world historical or contemporary figures and groups. It also encourages children to verbalize their own thinking and to question and explore the thinking that represents the alternative perspectives under study. A brief discussion of underlying educational theories, guidelines for selecting books, and an example juxtaposing multiple perspectives using these creative think-alouds are included. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: