Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVasileiadou, Marina
TitelCooperative Learning and Its Effects on Pre-Primary, Marginalized Children
QuelleIn: Emotional & Behavioural Difficulties, 14 (2009) 4, S.337-347 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2752
SchlagwörterCooperative Learning; Foreign Countries; Kindergarten; Teaching Methods; Young Children; At Risk Students; Peer Relationship; Rejection (Psychology); Cyprus
AbstractThis paper is based on a project which examined the effect that cooperative learning activities may have on the acceptance of marginalized children in pre-primary school. The small-scale project was undertaken at a public, pre-primary school in Cyprus using sociometric measures and observations, pre and post the implementation of some cooperative learning lessons. Thirteen kindergarten children participated in the project (mean age = five years, eight months). The findings indicate some possible beneficial effects from cooperative learning on children who are marginalized, which need further investigation in future research. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Emotional & Behavioural Difficulties" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: