Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElliott, Kathryn Sabrena
TitelCourse Design on Aging: Incorporating Cross-Cultural Perspectives that Challenge Assumptions about Assessment and Service Delivery
QuelleIn: Gerontology & Geriatrics Education, 26 (2005) 1, S.23-41 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1960
SchlagwörterCross Cultural Training; Cultural Context; Aging (Individuals); Aging Education; Cross Cultural Studies; Gerontology; Cultural Pluralism; United States
AbstractThis article explores the benefits of using cross-cultural, anthropological approaches to help students understand the varying experience of aging within the United States and around the globe. Through cultural comparison and increased knowledge of the cultural context of aging standardized aspects of practice such as assessment protocols and concepts of function are critiqued, so that students will be better prepared to work as professionals with elders from diverse cultural backgrounds. A gerontology course designed to accomplish these goals is used as the focus of discussion and as an example of how such a course can be constructed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gerontology & Geriatrics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: