Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcFeeters, Forrest; Moore, Antionette; Chief, Irene
TitelThe Development of a Holistic Online Course Development Model (Year 1)
QuelleIn: AACE Journal, 16 (2008) 1, S.63-75 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1551-3696
SchlagwörterInstructional Design; Distance Education; Online Courses; Course Organization; Cooperation; Models; Internet; North Carolina
AbstractThis article includes a reflection on the experiences, both positive and negative, in using a collaborative approach to the development of an online instructional design model. It outlines the processes and points out the challenges associated in the creation of courses to be taught on the Internet using this model. There are reflections on the practical application of this model within a higher education setting for both faculty and administrators. Moreover, an evaluation of the model and its effectiveness for distance learning courses are discussed. Lastly, conclusions and implications for expansion and further use are presented. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenAssociation for the Advancement of Computing in Education. P.O. Box 1545, Chesapeake, VA 23327-1545. Tel: 757-366-5606; Fax: 703-997-8760; e-mail: info@aace.org; Web site: http://www.aace.org/pubs/aacej
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "AACE Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: