Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLuna, Andrew L.
TitelThe Art of Combining Statistics with the Law
QuelleIn: New Directions for Institutional Research, (2008) 138, S.5-17 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-0579
DOI10.1002/ir.244
SchlagwörterLaws; Statistics; Interdisciplinary Approach; Comparative Analysis; Higher Education; Lawyers; Bias; Court Litigation; Social Discrimination
AbstractThis article identifies the inherent differences between statistics and the law, underscores the difficulty of combining the two in cases involving higher education issues, and then addresses how the two can and should be mutually supportive of each other. When these two divergent disciplines are forced to combine and statistical evidence is introduced, conflicts often arise from misunderstandings on how lawyers and statisticians see the world. It is the intention of this article to increase the awareness and appreciation of how these two disciplines may work in tandem so that the scope and potential of both may be more fully realized. (ERIC).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Institutional Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: