Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlson, Lynn
TitelStandards Get Boost on the Hill: Bills before Congress Aim to Raise the Bar in States
QuelleIn: Education Week, 26 (2007) 19, S.1 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0277-4232
SchlagwörterFederal Legislation; State Standards; Academic Achievement; Academic Standards
AbstractThis article focuses on the standards debate in the context of renewing the 5-year-old No Child Left Behind Act. The politically sensitive idea of increasing the rigor of state standards and tests by linking them to standards set at the national level is getting a push from prominent lawmakers as Congress moves to reauthorize the No Child Left Behind Act. Furthermore, this article presents two new bills considered in the congress. These bills are: the States Using Collaboration and Coordination to Enhance Standards for Students (SUCCESS) Act introduced by Sen. Kennedy, and the Standards to Provide Educational Achievement for all Kids (SPEAK) Act introduced by Dodd-Ehlers. (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education. 6935 Arlington Road Suite 100, Bethesda, MD 20814-5233. Tel: 800-346-1834; Tel: 301-280-3100; e-mail: customercare@epe.org; Web site: http://www.edweek.org/info/about/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Week" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: