Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKushins, Jodi; Brisman, Avi
TitelLearning from Our Learning Spaces: A Portrait of 695 Park Avenue
QuelleIn: Art Education, 58 (2005) 1, S.33-39 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
SchlagwörterStellungnahme; Educational Environment; Educational Facilities; Photography; Studio Art; Teaching Methods; Teacher Education; Elementary School Teachers; Graduate Students; Student Attitudes
AbstractThe perspective that the physical structure--the classroom, the building, the campus--in which one learns is irrelevant or, at best, ancillary to what transpires within the walls of the institution is troubling, especially for those concerned with educating individuals in the ways in which design and behavior interact. In this article, the authors argue that the extent to which one is aware of and interacts with one's surroundings impacts the degree to which one respects that environment. To help foster such an awareness and respect, the authors describe a studio art lesson taught to elementary educators and propose means for implementing this lesson in other contexts. (Contains 7 figures and 1 endnote.) (ERIC).
AnmerkungenNational Art Education Association, 1916 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 703-860-8000; Fax: 703-860-2960; Web site: http://www.NAEA-Reston.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: