Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNull, J. Wesley
TitelSocial Efficiency Splintered: Multiple Meanings Instead of the Hegemony of One
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 19 (2004) 2, S.99-124 (26 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-1232
SchlagwörterEducational History; Curriculum; Educational Philosophy; Definitions; Primary Sources; Semantics
Abstract"Social efficiency" is one of the most popular phrases in the fields of curriculum and educational history, but it often has been used without careful consideration of the various historical interpretations associated with it. This article challenges contemporary usage of "social efficiency" by explicating primary source documents from the early 20th century. It also explores what individuals such as William C. Bagley, John Dewey, and Irving King meant when they used this term within the various historical contexts in which they lived. Finally, this article sets forth three distinct definitions of "social efficiency." (Author).
AnmerkungenAssociation for Supervision and Curriculum Development, 1703 N. Beauregard St., Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723, ext. 2 (Toll Free); Tel: 703-578-9600, ext. 2; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum and Supervision" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: