Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelAttacking Apartheid Education: An interview with Jonathan Kozol
QuelleIn: Curriculum Review, 45 (2005) 4, S.14 (2 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0147-2453
SchlagwörterSchool Resegregation; Racial Segregation; Federal Courts; Court Litigation; Racial Discrimination; Equal Education; Access to Education; Teacher Recruitment; Urban Schools; Teacher Attitudes; Dropouts
AbstractThis article presents an interview with Jonathan Kozol. Topics discussed include: (1) On the root causes of school resegregation; (2) On strategies for solving the problem; (3) On guaranteeing education for all; (4) On forcing opponents of integration into the open; (5) On mechanisms for promoting integration; (6) On scripted curricula in innercity schools; (7) On the No Child Left Behind Act; (8) On recruiting teachers for innercity schools; (9) On the urban dropout crisis; (10) On channeling teacher outrage; (11) On circumventing rote-learning curricula; (12) On the currently popular idea of "economic integration"; (13) On admitting our failures; and (14) On listening to Mr. Rogers. (Author).
AnmerkungenPaper Clip Communications, 125 Paterson Ave., Little Falls, NJ 07424. Web site: http://www.paper-clip.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Curriculum Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: