Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/invan Houtte, Mieke
TitelTracking Effects on School Achievement: A Quantitative Explanation in Terms of the Academic Culture of School Staff
QuelleIn: American Journal of Education, 110 (2004) 4, S.354 (35 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0195-6744
SchlagwörterForeign Countries; Teaching Methods; Students; Academic Achievement; Belgium
AbstractResearch into educational stratification has consistently demonstrated an effect of tracking on pupils' achievement. Teachers' instructional practice forms a possible mechanism through which tracking affects achievement. I aim to test quantitatively this mediating role of instructional practice. I use data of 3,760 pupils and 745 members of staff in 34 secondary education schools in Flanders (Belgium). Multilevel analyses show that the school type (general or technical-vocational) affects the pupil's chance of failing, controlling for individual pupil features (e.g., ability), and that the academic staff culture mediates this effect of school type. (Author).
AnmerkungenUniversity of Chicago Press, Journals Division, P.O. Box 37005, Chicago, IL 60637. Tel: 773-753-3347; Web site: http://www.journal.uchicago.edu; e-mail: subscriptions@press.uchicago.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: