Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuchs, Douglas; Fuchs, Lynn S
TitelPeer-Assisted Learning Strategies: Promoting Word Recognition, Fluency, and Reading Comprehension in Young Children
QuelleIn: Journal of Special Education, 39 (2005) 1, S.34-44 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
SchlagwörterGrade 1; Kindergarten; Investigations; Word Recognition; Reading Comprehension; Learning Strategies; United Kingdom (Reading)
AbstractIn this article, we summarize a good portion of the CASL research program on reading in the early grades. We first describe investigations conducted in kindergarten, where our focus was on the development of decoding and word recognition. Then we discuss studies conducted in first grade, where we continued to emphasize decoding and word recognition but expanded our focus to include fluency and comprehension. In explaining the methods of these studies, we provide the greatest detail for the first study, at kindergarten. Our description of subsequent studies is more concise because they share many methodological features with the first kindergarten study. Before closing, we offer several conclusions about practice and future research. (Author).
AnmerkungenPRO-ED, Inc., 8700 Shoal Creek Boulevard, Austin, Texas 78757-6897. Tel: 800-897-3202 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: