Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaig, Yvonne; Oliver, Rhonda
TitelIs It a Case of Mind Over Matter? Influences on Teachers' Judgements of Student Speech.
QuelleIn: Australian Review of Applied Linguistics, 26 (2003) 1, S.55-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0155-0640
SchlagwörterStellungnahme; Age; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Foreign Countries; Language Variation; Secondary School Students; Sex; Socioeconomic Status; Speech Communication; Standard Spoken Usage; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Writing Evaluation; Australia
AbstractSuggests that while language variation is widespread and natural, it is subject to judgment and that where a standard has developed other varieties are judged against the standard. Investigates how teachers judge the speech of school-aged students and what influences that judgment. Results show teachers' perceptions of speech were most strongly influenced by students' use of nonstandard varieties of English. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Review of Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: