Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLapadat, Judith C.
TitelTeachers in an Online Seminar Talking about Talk: Classroom Discourse and School Change.
QuelleIn: Language and Education, 17 (2003) 1, S.21-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0782
SchlagwörterClassroom Communication; Computer Mediated Communication; Discourse Analysis; Educational Change; Graduate Students; Higher Education; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teacher Education
AbstractPresents a discourse analysis of contributions to an online interactive discussion forum of a graduate-level education course on discourse in classrooms. Examines content of postings over the course to describe participants' emerging perspectives on the role of classroom and school discourse in shaping student identity, the role of discourse in reflecting and transforming schools as institutions, and the relationships between school discourse and administrative structures and values. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: