Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCheek, James R.; Bradley, Loretta J.; Reynolds, JoLynne; Coy, Doris
TitelAn Intervention for Helping Elementary Students Reduce Test Anxiety.
QuelleIn: Professional School Counseling, 6 (2002) 2, S.162-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
SchlagwörterCounseling Effectiveness; Elementary Education; Elementary School Students; Intervention; School Counseling; Stress Management; Test Anxiety
AbstractDescribes an intervention designed to help elementary students reduce test anxiety is described. The intervention was administered following benchmark tests to 16 students who had not met the passing rate in the tests or who had exhibited or reported extreme feelings of anxiety and stress. A reduction in stress and worry regarding future testing situations was reported by all 16 students. (Contains 15 references and 1 appendix.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: