Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuebner, Angela J.; Betts, Sherry C.
TitelExploring the Utility of Social Control Theory for Youth Development: Issues of Attachment, Involvement, and Gender.
QuelleIn: Youth & Society, 34 (2002) 2, S.123-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-118X
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Development; Adolescents; Attachment Behavior; Delinquency; Gender Issues; Secondary Education; Sex Differences; Social Control
AbstractInvestigated the utility of social control theory's attachment and involvement bonds as protective factors to examine gender differences in reports of delinquency and academic achievement. Surveys of 7th-12th graders indicated that although several of the involvement bond variables of social control theory were predictive of both delinquency and academic achievement for both genders, only the attachment bond variables provided such an overall protective function for females. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Youth & Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: