Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStepanek, Jennifer
TitelA New View of Professional Development.
QuelleIn: Northwest Teacher, 2 (2001) 2, S.2-5Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCultural Influences; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Foreign Countries; Teacher Collaboration; Teacher Improvement; Teamwork; Japan
AbstractDescribes lesson study, a Japanese model for intensive, school-based professional development, noting that it is a change and improvement strategy appropriate for a cutural activity such as teaching, embodying many of the principles of effective professional development. The paper discusses: putting students at the center, developing professional authority, and constructing knowledge. A sidebar presents the Japanese lesson study process. (SM)
AnmerkungenNorthwest Regional Education Laboratory, 101 SW Main St., 500, Portland, OR 97204. Tel: 503-275-9500.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: