Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Russell T.; Frary, Robert; Cunningham, Phillippe; Weddle, J. David; Kaiser, Lisa
TitelThe Psychological Effects of Hurricane Andrew on Ethnic Minority and Caucasian Children and Adolescents: A Case Study.
QuelleIn: Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology, 7 (2001) 1, S.103-08Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1099-9809
SchlagwörterAttitude Measures; Elementary Education; Elementary School Students; Emotional Response; Ethnic Groups; Hurricanes; Middle School Students; Middle Schools; Natural Disasters; Posttraumatic Stress Disorder; Sex Differences; Symptoms (Individual Disorders)
AbstractSeveral measures of children's reactions to disasters were employed with 212 elementary and middle school students 6 months after experiencing Hurricane Andrew. Higher levels of intrusive symptomatology were found for girls and for elementary school children. Discusses lack of findings concerning race and implications for future research. (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: