Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBers, Trudy H.
TitelAssessing the Achievement of General Education Objectives: Second Year of a College-Wide Approach and Lessons Learned.
QuelleIn: Journal of Applied Research in the Community College, 7 (2000) 2, S.101-113Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-610X
SchlagwörterAcademic Education; College Outcomes Assessment; Community Colleges; Curriculum Based Assessment; Educational Assessment; General Education; Outcomes of Education; Program Effectiveness; Role of Education; Teaching Methods; Two Year Colleges
AbstractAnalyzes the outcomes of a learning assessment approach used at a Midwest community college. Reports that data were obtained from students' scores on prompts and the college's student information management system. Finds that: (1) 76% of prompts were scored at a level that indicated students met general education achievement levels; and (2) 55% of students achieved writing standards. Contains five tables and 18 references. (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Research in the Community College" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: