Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKelley, Daniel; Finley, Robin; Koehler, Karen; Picard, Kimberley
TitelEqual Access: Integrating Technology into the Elementary and Secondary Curriculum.
QuelleIn: RE:view, 33 (2001) 2, S.63-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0899-1510
SchlagwörterAccessibility (for Disabled); Adaptive Behavior (of Disabled); Computer Assisted Instruction; Computer Software; Computer Uses in Education; Earth Science; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Internet; Science Instruction; Special Classes; Student Research; Teacher Collaboration; Visual Impairments; Word Processing
AbstractThis article discusses two collaborative efforts of classroom and computer teachers to integrate adapted technology into the elementary and secondary curriculum of 24 students with visual impairment. In the primary-level project students developed computer Internet and word processing skills while studying desert life. In the secondary-level project students developed research, software, Internet, and alternative media skills while studying earthquakes. (Contains one reference.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RE:view" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: