Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeck, Isabel L.; McKeown, Margaret G.
TitelText Talk: Capturing the Benefits of Read-Aloud Experiences for Young Children.
QuelleIn: Reading Teacher, 55 (2001) 1, S.10-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterChildrens Literature; Elementary Education; Grade 1; Kindergarten; Literacy; Reading Aloud to Others; Reading Instruction; Reading Research; Teacher Student Relationship; Vocabulary Development
AbstractConsiders what the research literature suggests about the kinds of texts and kinds of talk that are most beneficial for read-aloud experiences. Provides an overview of Text Talk, an approach to read-alouds directed toward enhancing young children's ability to construct meaning. Includes examples of teacher/student interaction and suggests aspects of reading aloud that need attention. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: