Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCobb, Jeanne B.
TitelImpact of Major Field of Study on Tutors' Performance: A Literacy Intervention Program for At Risk Fourth Graders.
QuelleIn: Journal of Reading Education, 25 (2000) 3, S.22-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0886-5701
SchlagwörterEarly Intervention; Grade 4; High Risk Students; Intermediate Grades; Reading Attitudes; Reading Difficulties; Reading Research; Remedial Reading; Tutoring
AbstractDiscusses the importance of early intervention and the necessity of providing support for at risk first graders to circumvent the cycle of failure that, once begun, persists. Presents a study comparing the effects of tutoring fourth graders by a trained prospective teacher and an untrained college athlete. Finds no significant difference in tutoring results. (SG)
AnmerkungenThe Organization of Teacher Educators, Managing Editor, Dewayne Smith, 2211 N.E. Halsey, No. 11, Portland, OR 97232.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Reading Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: