Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConkright, Lea; Flannagan, Dorothy; Dykes, James
TitelEffects of Pronoun Type and Gender Role Consistency on Children's Recall and Interpretation of Stories.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 43 (2000) 7-8, S.481-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-0025
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Students; Femininity; Gender Issues; Masculinity; Pronouns; Recall (Psychology); Sex Role; Story Telling
AbstractCompared the pronouns he, she, and they with he/she alternating to examine children's recall and gender interpretation of stories. Children read stories about ambiguous characters called by varying pronouns and enjoying stereotypically masculine, feminine, or neutral activities. Recall was higher for girls, older children, and children hearing stories using she. Interpretation of character gender differed by pronoun use. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sex Roles: A Journal of Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: