Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inConway, Paul F.
TitelAnticipatory Reflection While Learning To Teach: From a Temporally Truncated to a Temporally Distributed Model of Reflection in Teacher Education.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 17 (2001) 1, S.89-106Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterElementary Secondary Education; Field Experience Programs; Higher Education; Internship Programs; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Story Telling; Student Teacher Attitudes; Student Teaching
AbstractStudied six intern teachers' reflections on past and future teaching experiences, noting the need for more emphasis on reflection to help prospective teachers look ahead as well as back. Themes emerging from interns' graphical and verbal descriptions of their internships were: discrepancy between anticipated and actual experience; reliance on cultural and grand narratives; and the role of hope. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: