Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTitus, Jordan J.
TitelEngaging Student Resistance to Feminism: "How Is This Stuff Going To Make Us Better Teachers?"
QuelleIn: Gender and Education, 12 (2000) 1, S.21-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0954-0253
SchlagwörterFeminism; Higher Education; Preservice Teacher Education; Resistance (Psychology); Sex Bias; Student Teacher Attitudes; Student Teachers
AbstractExamines the written language of student resistance to feminism in teacher education. Inductive textual analysis of data from standardized student narrative evaluations of teaching and course content uncovered students' situated conceptions of women's subordination, ranging from complete denial of its existence to confused despair over an absence of definitive solutions. Implications for pedagogy of these student postures are discussed. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gender and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: