Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNathan, Mitchell J.; Koedinger, Kenneth R.
TitelTeachers' and Researchers' Beliefs about the Development of Algebraic Reasoning.
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 31 (2000) 2, S.168-90Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8251
SchlagwörterAlgebra; Cognitive Processes; High Schools; Learning Strategies; Mathematics Education; Problem Solving; Secondary School Mathematics; Teacher Attitudes
AbstractPresents research in which mathematics teachers and educational researchers ordered arithmetic and algebra problems according to their predicted problem-solving difficulty for students. Analysis of students' problem-solving strategies indicates specific ways that students' algebraic reasoning differs from that predicted by most teachers and researchers in the sample and commonly portrayed in textbooks. (Contains 50 references.) (Author/ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Research in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: