Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMatthews, Dona J.; Keating, Daniel P.
TitelWhat We Are Learning about How Children Learn, and What This Means for Teachers.
QuelleIn: Education Canada, 39 (1999) 1, S.35-37Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1253
SchlagwörterCognitive Style; Competence; Cooperative Learning; Educational Cooperation; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Instructional Effectiveness; Learning Processes; Learning Strategies; Learning Theories; Multiple Intelligences; Student Motivation
AbstractBriefly reviews current understandings of learning that have direct implications for teaching practice, and includes references to other work that may be useful. Discusses five general topics: multiple domains of competence (multiple intelligences); socioemotional factors in cognitive processes; collaborative learning; pathways to competence; and diversity of learning style and pace. Contains 15 references. (CDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Canada" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: