Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevy, Betty Ann; Bourassa, Derrick C.; Horn, Christopher
TitelFast and Slow Namers: Benefits of Segmentation and Whole Word Training.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 73 (1999) 2, S.115-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterComparative Analysis; Elementary School Students; Grade 2; Performance Factors; Primary Education; Reading Ability; Reading Processes; Reading Skills; Transfer of Training; Word Recognition
AbstractTrained fast- and slow-namer groups of poor-reading second graders to read words using different training regimes. Found that slow namers were particularly disadvantaged compared to fast namers when trained with word-level units. Children showed poorer retention following onset/rime training compared to other types. They showed the best generalization following phoneme training and the worst following whole-word training. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: