Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlaney, Barb
TitelCan't Learn without Textbooks? We Can!
QuelleIn: Active Learner: A Foxfire Journal for Teachers, 2 (1997) 2, S.17-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Active Learning; American Indian Culture; American Indian Education; Class Activities; Cultural Education; Culturally Relevant Education; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 3; Instructional Innovation; Lakota (Tribe); Learner Controlled Instruction; Teaching Experience
AbstractA White teacher of Lakota third graders describes a year in which her class did not use textbooks. Instead, Lakota culture and history were the basis for learning activities such as writing down legends and transforming them into plays, creating and populating a model town, and writing mini-research papers about the Black Hills and Lakota sacred sites. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: