Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrandy, Jerilee
TitelResponse Bias in a Survey of Asian-American and White Science and Engineering Students.
QuelleIn: Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 4 (1998) 1, S.1-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-8325
SchlagwörterAsian Americans; Context Effect; Cultural Differences; Data Interpretation; Engineering Education; Group Behavior; Higher Education; Likert Scales; Majors (Students); Minority Groups; Participant Satisfaction; Response Style (Tests); Science Education; Student Attitudes; White Students
AbstractDescribes a project consisting of reanalyzing survey data showing Asian-American science and engineering majors to be less content with their undergraduate experiences and their field of study than other students. Results raised the question as to whether Asian Americans were really less content or whether their style of responding instead reflects a questionnaire item-type bias. Contains 23 references. (PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Women and Minorities in Science and Engineering" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: