Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSze, Paul
TitelTeaching Conversation in the Second Language Classroom: Problems and Prospects.
QuelleIn: Chinese University Education Journal, 23 (1995) 2, S.229-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1025-1936
SchlagwörterCommunicative Competence (Languages); Conversational Language Courses; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Second Language Instruction; Secondary Education; Hong Kong
AbstractSuggests principles and activities for the development of conversational competence in second-language learners. Shows that materials and activities traditionally used in language teaching fail to address the interactional dimension of conversation. Draws on conversational analysis, classroom discourse, and communicative competence to create a direct approach to teaching conversation skills. (DSK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chinese University Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: