Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCowan, M. M.; Piepgrass, K. W.
TitelThe First Day of Class on a Two-Year Campus.
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 27 (1997) 2, S.104-06Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-231X
SchlagwörterAnxiety; Classroom Environment; College Science; Instructional Effectiveness; Instructional Improvement; Introductory Courses; Nonmajors; Nontraditional Students; Relevance (Education); Science Instruction; Student Attitudes; Student Experience; Student Surveys; Teaching Methods; Two Year Colleges
AbstractNonscience majors in introductory science courses participated in focus groups to discuss their feelings about the courses. First-day issues were chief on their list as a source of science anxiety. Both general studies students and science-related major students asked for a different approach to the first day of class. Offers first-day strategies suggested by students and researchers. (PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: