Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRobertson, Shari Brand; Weismer, Susan Ellis
TitelThe Influence of Peer Models on the Play Scripts of Children with Specific Language Impairment.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 40 (1997) 1, S.49-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterCommunication Skills; Interpersonal Relationship; Language Acquisition; Language Impairments; Modeling (Psychology); Peer Influence; Play; Preschool Children; Preschool Education; Pretend Play; Social Behavior
AbstractTwo studies found positive effects of peer modeling upon the play scripts of preschool children with specific language impairment (SLI). The first study involved dyadic play sessions in which children with SLI were paired with a normal language peer model. The second study compared dyads of either two SLI children or one SLI child and one normal language peer. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: