Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inErk, Robert R.
TitelA Diagnosis of Attention Deficit Disorder: What Does It Mean for School Counselors?
QuelleIn: School Counselor, 42 (1995) 4, S.292-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6536
SchlagwörterAdolescents; Attention; Attention Deficit Disorders; Children; Clinical Diagnosis; Counselor Client Relationship; Counselor Role; Elementary Secondary Education; Guidance Objectives; Guidance Personnel; Interdisciplinary Approach; Intervention; Pupil Personnel Services; School Counseling; School Counselors
AbstractFocuses on possible causes of attention deficit disorder (ADD), changes in ADD terminology, the diagnosis of ADD, the school counselor's unique position in addressing this disorder, and the multidisciplinary team-multidimensional approach to treatment of ADD individuals. School counselors should know the specific diagnosis of individuals with ADD at their school. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Counselor" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: