Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enColeman, Laurence J.; Cross, Tracy L.
TitelRelationships between Programming Practices and Outcomes in a Summer Residential School of Gifted Adolescents.
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 16 (1993) 4, S.420-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Educational Practices; Enrichment Activities; Gifted; High Schools; Program Effectiveness; Student Attitudes; Summer Programs
AbstractEvaluation of practices at a residential summer program for gifted and talented adolescents (Tennessee Governor's Schools) involved analysis of questionnaire data from 2,213 students and school directors. Relationships were found between students' ratings of program effectiveness and directors' changes in program practices. An expanded timeline for program evaluation is proposed. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: