Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuinker, DeAnn M.
TitelMultiplication and Division Word Problems: Improving Students' Understanding.
QuelleIn: Arithmetic Teacher, 37 (1989) 2, S.8-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDivision; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Grade 3; Mathematical Applications; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Multiplication; Problem Solving; Word Problems (Mathematics)
AbstractPresents an instructional strategy for teaching how to solve word problems and understand the operations involved. Describes the acquisition method of the part-whole relationships of problem situations. Provides some samples of the instructional strategy used and classroom test results. Lists nine references. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: