Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalp, Trudy P.; Walmsley, Sean A.
TitelInstructional and Philosophical Congruence: Neglected Aspects of Coordination.
QuelleIn: Reading Teacher, 42 (1989) 6, S.364-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Compensatory Education; Educational Philosophy; Educational Policy; Elementary Education; Program Design; Reading Instruction; Reading Programs; Remedial Programs; Remedial Reading
AbstractDiscusses three types of congruence--procedural, instructional, and philosophical--for compensatory educational programs. Asserts that most definitions of congruence are inadequate because they don't include all three aspects. Examines the practices used to operationalize congruence, and notes that conflicting perceptions of congruence may lead to fragmented remedial programs. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: