Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLucas, P.
TitelAn Approach to Research Based Teacher Education Through Collaborative Inquiry.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 14 (1988) 1, S.55-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAction Research; Collegiality; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teachers
AbstractTeacher education programs should acknowledge their students' vulnerabilities and perceptions of relevance by developing a collaborative inquiry approach to encourage reflection through three foci: the approach to research; the relationship between professional collaboration and the quality of reflection; and the contradictory responsibilities of being honest and sensitive in offering feedback. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: