Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTixier y Vigil, Yvonne; Dick, James
TitelAttitudes Toward and Perceived Use of Textbook Reading Strategies Among Junior and Senior High School Social Studies Teachers.
QuelleIn: Theory and Research in Social Education, 15 (1987) 1, S.51-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterContent Area Reading; English; High Schools; Junior High Schools; Mathematics; Reading Assignments; Sciences; Social Studies; Teacher Attitudes; Textbook Research; Textbooks
AbstractReports the results of a study which surveyed 237 junior and senior high school teachers' endorsement and use of selected content area reading strategies. Results showed a substantial gap between the teachers' generally positive attitude toward the reading practices and their level of use of the practices in the classroom. (JDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: